Pozrel som sa do relé z auta značky VW/Audi. Obyčajne sú tvaru kocky s kontaktami na jednej strane, majú buď 4 alebo 5 vývodov, podľa toho či majú vyvedený aj rozpínací kontakt.
Podľa obalu ide o 4 pinové "VW Audi #18 washer defroster a.i.r pump relay 191 937 503 Siemens Portugal", čiže 12V 40A (D22080).
Paralelne s cievkou je zapojený rezistor, ktorý slúži na potlačenie nežiadúcich špičiek pri rozpínaní relé. Štandardne používané diódy by znamenali potrebu zapojenia napätia správnym smerom.
Cievka má 79 ohm, čo by malo sedieť s týmto článkom o automobilových relé bosch (tyco) (spotrebuje teda 160mA).
Cievka má 79 ohm, čo by malo sedieť s týmto článkom o automobilových relé bosch (tyco) (spotrebuje teda 160mA).
Cievka po pripojení na napätie 9-15V (vývody 85,86) elektromagneticky pritiahne kotvu (zelená šípka), na ktorej je pripevnený aj spínaný kontakt (žltá šípka) ktorý vodivo spojí vývody 30,87.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára