Kľúč od automobilu BMW prestal fungovať a pravdepodobne išlo o batériu, keďže nešlo ani odomknúť ani naštartovať.
Tento typ kľúča obsahuje napevno prispájkovanú batériu VL2020 od Panasonic (20mm priemer, 2mm hrúbka). Ide o nabíjateľnú batériu typu Lithium Vanadium Pentoxide, 20 mAh, 3 V.
Tlačidlá ovládajú odomknutie, zamknutie a otvorenie kufra na diaľku. Kľúč má aj funkciu "odomknutia" imobilizéra (BMW systém nazýva EWS), teda po vložení do štrbiny v aute je možné naštartovať tlačidlom. O systém EWS sa stará menší obvod vpravo dole, spolu s cievkou na opačnej strane plošného spoja. Táto cievka okrem komunikácie (125kHz AM) slúži zároveň na indukčné nabíjanie zabudovanej batérie (3,4V max. 1,5mA). Väčší obvod nesie označenie PCF7944AT a slúži ako mikrokontrolér a generátor plávajúceho kódu.
Zo spodnej strany ešte okrem kryštálu vidieť aj zaspájkovanú značku 868, čo je frekvencia na ktorej kľúč diaľkovo otvára, zatvára auto (FZV - keyless entry locking/unlocking) a aktivuje alarm (DWA - anti-theft alarm siren system). Anténa pre 868MHz sa nachádza vľavo (obojstranne).
Batérie s napätím 3V možno skúšať zaťažiť aj vysokosvietivými LED diódami, táto vyzerala OK, ale keďže žiadne vizuálne chyby na plošnom spoji nevidieť a tlačidlá spínajú bola to posledná možnosť ako kľúč opraviť.
Batéria mala vývody do plošného spoja na stojato (do strany), rozhodol som sa prispájkovať záporný pól, ktorý je bližšie k spoju. Kladný som napojil drôtom, aby však vošiel do obalu, bolo potrebné pôvodnú nožičku odlomiť preč.
Oprava dopadla zaujímavo, kľúč nefunguje naďalej, avšak teraz ním ide auto naštartovať, čiže systém imobilizéra EWS funguje. Batéria teda bola pravdepodobne OK a pokazilo sa niečo v mikrokontroléri ovládajúcom plávajúci kód a vysielajúcom signál na diaľku.
Bohužiaľ nemám žiadnu VF-sondu ktorou by som overil aspoň funkčnosť vysielača.
Viaceré informácie boli čerpané z tohto fóra.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára