28. 8. 2021

Kontrola mŕtveho uhla (RVM) - analýza modulu

Ľavý zadný modul kontroly mŕtveho uhla (radar) z druhej generácie Mazda3/6/CX7 sa pokazil a bola nutná výmena. Vyrába ho nemecká firma InnoSenT ako typ IVQ-620. Pokazený modul mi ostal na analýzu.


Po vypáčení silikónom utesneného plastového krytu vidieť najprv anténny fázový systém. Obsahuje 4 skupiny antén po 8, 8, 16 a 40ks.

Popis funkcie v tomto dokumente vraví že ide o "Frequency modulated continous wave radar" na frekvencii 24GHz, tj 12,5mm dlhá vlna.


ANTÉNA

Zo spodnej strany spoja antény sa priamo nachádza aktívna časť napojená na jendotlivé bloky antén. Okrem vysokofrekvenčných zosilňovacích tranzistorov a obvodov pre impedančné prispôsobenie je tu aj:

2.5GHz frequency synthesizer  Nat.Semi. LMX2310U pdf
2.4GHz oscillator  MAX2750AUA pdf
low noise quad opamp ST MC33079 (15MHz) pdf


DSP

Hlavný plošný spoj (ozn DSP) obsahuje hlavný procesor DSP  texas instruments  TMS320F2812 pdf, hneď vedľa obvod rýchlej statickej RAM 128KB IS64LV6416L.

Pre komunikáciu tu máme 1MBit can bus driver  - TLE6250GV33 pdf. Ďalej 4itý analógový spínač 74HC4066, 4KB eeprom ST M95320W pdf.

Pre ovládanie LED indikátorov v spätných zrkadlách je tu 4x constant current led drvier - infineon TLE4241 pdf.

Napájanie tu vyzerá celkom zložito, o hlavné vetvy 3,3V a polovicu napájacích 12V sa tu starajú 2x step-down DC/DC meniče (1A)  ST L5970D. Spotreba modulu na 12V je približne 0,15A. Okrem hlavných dvoch napätí je na doske použitých aj 12V z prívodu znížených o pokles na klasickej dióde na vstupe, -3,3V. Očakával som pri nefunkčnom module problém v zdrojovej časti, nevedel som však aké napätia kde očakáva.


CAN BUS

Keďže komunikácia s druhým modulom prebieha cez canbus zbernicu, je tu istá šanca že sa k chybám modulu dostanem cez diagnostický adaptér ELM327. Forscan nič nenašiel a tak nastal čas pokusov pri manuálnom čítaní.

Pre komunikáciu použijem ELM327 s USB pripojením, ktoré vo windows10 vytvorí virtuálny sériový port COM3. Softvér pre sériovú komunikáciu použijem putty. V nastavení sériového portu zvolím rýchlosť 38400 baud, 8 bit data, 1 stop, žiadny paritný a žiadne riadenie toku.

Čo o zbernici viem, že ide o HS-CAN, teda 500kBit prenosovú rýchlosť a 11bit. Prvá stránka ktorú som ku problému ELM komunikácie našiel ukazovala postup pre výpis chýb.

Príkazy AT sú známe už z čias modemov, tieto sú samozrejme špecifické pre ELM327. ATZ resetuje ELM327, vypíše verziu. Tu je vraj lepšie mať 1.5 ako 2.1. Obe sú však čínske kópie originálu Ďalej ATSP0 nastaví automaticky pripojenú zbernicu auta. V tomto prípade možno použiť 6 pre HS-CAN a 8 pre MS-CAN zbernicu v Mazda vozidlách po r.2002. Príkaz ATDP vypíše po úspešnej detekcii a pripojení o akú zbernicu sa jedná. Kód 0100 začne hľadať a vypíše podporované PID (kódy posielaných hodnôt).

>ATZ
ELM327 v1.5 >ATSP0 OK >ATDP ISO 15765-4 (CAN 11/500) >0100 NO DATA

V tomto prípade to však nefunguje. Navonok propagované OBD správy majú mať CAN-ID medzi hodnotami 0x7DF a 0x7EF. Išiel som teda druhým nájdeným postupom vypísať posielané správy, pretože zbernica na osciloskope hýrila aktivitou. Bohužiaľ tu výpis ukazuje CAN-ID 221, čo budú nejaké interné spŕávy ktoré spracuje pravdepodobne pravý modul než sa rozhodne niečo poslať na zbernicu auta. Pravdepodobne.

>AT Z # Reset
>AT D # Default >AT SP 6 # Set Protocol >AT CFC1 # Flowcontrol >AT D1 # Show DLC >AT AL # Allow long messages >AT H1 # Show headers >AT CAF0 # Disable Formatting >AT L0 # Disable linefeeds >AT S0 # Remove whitespace >AT MA
221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF454200000000 221801FF4542000000 BUFFER FULL STOPPED

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára