Po kúpe DC kliešťového multimetra Aneng ST209 som sa zaujímal o vhodné doplnky pre použitie prevažne v aute. Káble s banánmi na oboch stranách, ihly pre meranie zo zadnej časti pripojeného autokonektora.
Pri meraní odporu pre porovnanie napr medzi dvoma rovnakými obvodmi je automatické prepínanie rozsahu pomalšie, ale rieši to "RANGE / REL" tlačidlo. Pípak je rýchly, trochu môže vadiť malý displej. Zmeria aj veľké kapacity, frekvenciu, má NCV (senzor v konci klieštov) a nastaviteľný výstup 50-5000Hz obdĺžnik s napätím okolo 3,3Vpp, avšak kmitanie prebieha do oboch polarít (vhodné na testy audia ?).
Meranie prúdu má prebiehať s vodičom umiestneným uprostred otvoru. Stred je naznačený dvoma prelismi v plaste. DC prúd je kladný pri vtekaní kladného pólu smerom od prednej strany - označil som si túto polaritu.
Kliešte sú citlivé na magnetické pole, pri natočení kliešťami na sever a displejom na juh ukazuje 0 prúd, pri opačnej orientácií kladných 150-180mA. Môžu sa meraním vysokých prúdov zmagnetizovať. Preto sa pred meraním jednosmerného prúdu má podržať tlačidlo "RANGE / REL" v polohe rovnakej ako bude použitá následne na drôte.
Aneng ST209 a 10 závitov |
Pri meraní prúdov (DC aj AC) je k dispozícií 60A a 600A rozsah. Teda najmenšia hodnota prúdu je 10mA (presnosť +- 2,5% + 30). Pre 10-násobnú citlivosť som si spravil prípravok natočením 10 závitov prebytočného CYKY drôtu (2,5mm² medený drôt). Odčítať prúd je potom jednoduché ignorovaním desatinnej bodky a čítaním v mA.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára