6. 6. 2018

Oprava - DC konektor notebooku Asus K53SV

Notebooku Asus K35SV (specs) bolo časom nutné rôzne ohýbať a pritláčať napájací konektor zdroja, aby sa batéria začala nabíjať. Postupom času sa situácia natoľko zhoršila že ostal čas na opravu.

Podľa videí ide o bežný problém, opotrebovanie a nutná výmena DC konektora v tele notebooku.

Počas tohto dlhého rozoberania si je potrebné zapamätať kam šli kratšie prípadne menšie skrutky (napr pod DVD mechaniku).




Pre výmenu napájacieho konektora je potrebné vybrať von celú základnú dosku. Jeho kontakty sú stiesnené medzi konektor sieťovej karty a chladič. Ten som preto zložil dole tiež.


Hore uprostred sa nachádza konektor batérie, pod ním napájacie obvody.
Čip vľavo-hore je jadro grafickej karty NVidia GeForce GT540, z oboch strán spoja sa nachádza spolu 8 pamäťových obvodov grafiky (2GB). Okolo jadra sú umiestnené 3 stĺpiky so závitami pre upevnenie chladiča.
Uprostred dosky sa nachádza procesor Intel Core, pod ním dva pamäťové sloty pre DDR3.
Vľavo od procesora je plechom prekrytý chipset dosky, Intel HM65 express. Na doske je tiež čítačka kariet, pripojenie SATA diskov, osadený wifi modul.


Konektor je pripojený na plošný spoj 4 kontaktami po rohoch súčiastky, spojené s obvodom - mínus pólom zdroja.
Piatky kontakt je vývod vnútorného kladného kontaktu, ktorý bol v mieste označenom šipkou na obrázku popraskaný. To je pravdepodobne príčinou výpadkov nabíjania.


S mojim neregulovateľným 25W spájkovacím perom samozrejme konektor len tak povoliť nechcel. Pridal som nový cín a odsával, bez úspechu. Nakoniec som starý konektor "obstrihal" tak aby som nepoškodil základnú dosku. Ostávajúce kontakty som z dosky už vyspájkoval jednoducho, konektor totiž svojou masou odoberal teplo (chladil) nahrievané kontakty.
Po odsaní zvyšku cínu som osadil nový konektor, zaspájkovanie na už pocínované plochy bolo jednoduché.
Pri opätovnom skladaní som musel čiastočne notebook opäť rozobrať keď som našiel miesto kde štandardný rozmer skrutiek nepasoval. Z procesora a grafiky som samozrejme starú pastu opatrne zotrel a naniesol tenučkú vrstvu novej po celej ploche jadra.

Záver


Najskôr po zložení notebook zafučal a nabootoval windows, pár sekúnd na to sa vypol. Ukázalo sa že batéria bola v stave hlbokého vybitia, kedy windows rozhodol okamžite spustiť "suspend" uspanie na disk. Notebook po dobití opäť slúži, batéria sa nabíja bez výpadkov.

Je zaujímavé koľko je zverejnených videí súvisiacich so servisom hardvéru.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára