6. 4. 2022

Zníženie nabíjacieho prúdu Tronic TLG1000 C5

Na štítku nabíjačky z Lidl sa nedá nevšimnúť si množstvo nabíjacích prúdov, hlavne:
6x 1,4V 1000mA/500mA (AA/AAA)
6x 1,4V 500mA/250mA (AA/AAA spolu s USB)

V minulosti som znížil nabíjanie AA batérií z 1A na 500mA prepojením na AAA výstupy, avšak stále najmä pre malé AAA mi tých 500mA prišlo veľa.

Skúmal som preto, ako nabíjačka zisťuje pripojenie USB a prepína na polovičný prúd.


krátky impulz bez nabíjania vrámci sekundy (mierka 1V, 20ms)

V pôvodnom plnom výkone nabíjanie prerušujú zhruba 50ms pulzy vrámci každej sekundy. Tieto pulzy aj počuť priložením ucha k spodnej časti nabíjačky.

Po pripojení USB s odberom 500mA sa po pár sekundách toto pulzovanie zmení.

pulzovanie nabíjania AA/AAA po pripojení USB

V podstate je to pomer 50:50, kedy sa článok pol sekundy nabíja a pol sekundy nie.

  • stačí zaťažiť USB výstup na pár sekúnd a nabíjačka ostáva prepnutá vo všetkých nabíjacích portoch až do odpojenia všetkých batérií súčasne
  • záťaž 120mA nebola dostatočná na prepnutie, 500mA už dostatočných bolo
  • polovičné pulzovanie (strieda 50%) vydrží bez záťaže USB portu 15 minút


Ako je vidieť na dopátranej schéme z poľského fóra elektroda, procesor nabíjačky dostane signál z USB portu, ktorý má voči kostre zapojený prúdový bočník 0,11ohm. Tento ide na operačný zosilňovač so zosilnením 66x a napájaním 5V aby dosiahol rovnakú 5V logiku procesora. Pri týchto číslach to vychádza na zhruba 300mA záťaž pre prekročenie 2V na logickú jednotku na vstupe procesora.

Stačilo by tak pripojiť tlačidlom 15ohm 2W rezistor na pár sekúnd, alebo tlačidlom priamo oklamať vstup procesora, či operačného zosilňovača. Zatiaľ však zostávam pri riešení bez zásahu - na 5 sekúnd dám nabíjať mobil.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára