3. 1. 2023

Rozbor - NiMh batérie Songpus 4700mAh (AA)

 S blížiacimi sa Vianocami nastal po rokoch čas pre dokúpenie nabíjateľných článkov AA. Kým bežné značky idú za ceny 2-4€ za kus, pri kapacite 1900-2600mAh, máme tu rekordéra 4700mAh za necelých 1,40€, batérie Songpus.

Vravím si - píšu o najmodernejšej technológií, sú extrémne ľahké, možno používajú lítium 😀 Tak som ich hodil do nabíjačky na test režim a vyšlo mi okolo 620mAh. Ďalší cyklus to stúplo na čosi mierne cez 700. V treťom cykle sú všetky okolo 680-770mAh, jedna má vnútorný odpor okolo 43mohm, zvyšné 82mohm.

Songpus 4700mAh NiMh

Na fake batérie som si už na čínskych stránkach zvykol, pri lítiových 18650 článkoch rôzne farebné nápisy s vymyslenými kapacitami. Že sa raz dopracujú aj na slovenské shopy v podobe AA/AAA batérií ma nenapadlo. Vyzerá že sú nové, vďaka nárastu kapacity po prvých dobitiach, avšak vďaka váhe, kapacite a vnútornému odporu veľmi oklamané voči známym značkám. Ak by som porovnával LADDA batérie za 2€ s týmito za 1,40€, povedal by som že ma číňan úspešne oklamal a zarobil na mne ďaleko viac ako západniar. Nekupovať.

Danyk spravil aj vnútorný rozbor podobných nepodarkov (https://danyk.cz/test_aku.html) SDNMY bude pravdepodobne od rovnakého výrobcu, avšak s menšou kapacitou na obale.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára