8. 10. 2018

projekt xeon 3 - upgrade grafiky a zlyhanie zdroja

Podľa plánu nasledoval upgrade grafickej karty.
Zdroj som vymenil už minule, grafika vyžaduje 12V cez 6pin PCI-E konektor (75W pcie + 66W MB) inak sa nezapne.

Osadil som svoju staršiu hernú grafiku, keďže je však pasívne chladená, potrebuje preto určitý stupeň prúdenia vzduchu. Zapojil som preto dočasne opäť 9cm ventilátor na zadnej stene.

Pár dní som takto fungoval a následne som si doniesol pár starších komponentov - RAM, disk a zdroje. Ram sú 2 kúsky OCZ Gold 2GB 1600MHz DDR3 (OCZ3G16004GK). Zaujímavosťou je napätie 1,9V, pričom bežne osadené pamäte majú 1,5V. Po zapojení spolu s pôvodnými odmietol počítač naštartovať a predviedol diagnostickú LED kontrolku v POWER tlačidle. Pamäte som odpojil, zapojil som väčší disk miesto pôvodného (250GB -> 500GB).

Používal som počítač ďalej. Občas odmietol naštartovať a vyblikával kód, neskôr nepomáhalo ani vybrať ho zo zásuvky a neštartol sa už vôbec.

LED diagnostické kódy


Blikajúce oranžové tlačidlo znamená že síce zdroj dodáva energiu, avšak nesignalizuje POWER GOOD. Teda niektoré napätie nedodržuje normu.

2+1  - problém s MB, znova osadiť pamäte, napájanie
2+2  - problém s napájaním MB, znova osadiť káble zdroja
2+3  - MB, pamäť alebo procesor, skúsiť znova osadiť pamäte
2+4  - BIOS batéria
2+5  - BIOS checksum - napáliť novší?
2+6  - procesor, kontrola chladiča a ventilátora CPU
2+7  - pamäť bola detekovaná, avšak bola v nej chyba

3+1  - PCI zariadenie / grafika
3+2  - grafika
3+3  - nezdetekovaná RAM, osadiť
3+4  - zlyhanie úložiska, pozrieť pripojenie diskov
3+5  - nezdetekovaná RAM, alebo zlá konfigurácia
3+6  - system board failure
3+7  - nekompatibilné pamäte, alebo zlá konfigurácia


Blikanie prebiehalo najskôr pravidelne oranžové svetlo pár sekúnd po zapnutí, následne začal blikať dokola kód 2+2, teda problém s napájaním. Zdroj mal zjavne problém po osadení grafiky a nového disku s 12V vetvami, resp dostatočne vysokým výkonom potrebným pre štart. FSP Blue Storm už mal svoje roky a dlho ležal v polici.

Ako prvé som ešte okrem kontroly konektorov vymenil aj BIOS batériu, mala 2,7V a tak som dal račšej čerstvú.

Dell T1650, nový CPU chladič, odsávanie robí zdroj a zad

Zapojil som nový zdroj a odľahlo mi, keď počítač prestal blikať na oranžovo, všetko som zmontoval.  Požadovaný príkon je okolo 100W-150W, no zjavne špička pri štarte bola už mimo možnosti modrého zdroja. Použil som starší a menej výkonný zdroj ISO P500-LPP od Foxconn, tento so štartom problém nemal.

Problém s BOOTovaním


Aby toho nebolo dosť, po zapnutí s novým zdrojom hlásil chybu disku. Bál som sa o funkčnosť nového SSD, či neodišiel so zdrojom a tak som sa pustil do opravy Windows7 cez inštalačné USB. Po štarte a klasickom probléme s detekciou diskov som odpájal USB a nepomáhalo. Rozdelenie partícií a formát zbehol, no ani potom nešla nastaviť partiícia ako systémová.
Po pár zúfalých reštartoch som zbadal, že BIOS hlási čosi o neúspešnom RAID diskovom poli, čo kedysi nehlásil.
Skočil som teda do BIOSu a klepal som si po čele. Táto zostava má od výrobcu predvolený RAID na dvoch diskoch. V mojom prípade nikdy funkčný nebol, avšak bol niekym vypnutý. Vypol som ho a inštalácia už za použitia tohto šikovného postupu pri tvorbe partície zbehla:

  • shift + F10
  • diskpart.exe
    list disk,  select disk=0,  create partition primary size=xxx, select partiton=1,  active,
    format fs=ntfs quick,  assign,  exit
  • cd d:
  • xcopy d: c: /e /h /k
  • bootsect nt60 c:
  • bootsect nt60 c: /mbr


Úľava druhý krát, no samozrejme radosť musela byť niečim stlmená. Po úmornej inštalácií so sťahovaním SP1 atď som zistil že počítač odmieta aktivovať OEM licenciu. Zmenil sa totiž HW (disk+grafika). Po návrate opäť aktivácia zbehla.


Ďalej by som chcel riešiť vibrácie disku. Ventilátory počkajú na redukcie dell 5pin konektorov objednané z Aliexpressu. Zdroj tiež neberiem ako finálne riešenie, chce buď vymeniť pár kondenzátorov a káblov, alebo vymeniť za novší, tento má už 12 rokov.



Použité linky

https://www.dell.com/support/article/sk/sk/skdhs1/sln290472/precision-workstation-t1650-power-button-diagnostic-led-status?lang=en

https://neosmart.net/wiki/setup-was-unable-to-create-a-new-system-partition/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára