18. 4. 2023

Oprava - minecraft fakľa

Plastová napodobenina fakle z hry Minecraft. Blikala a blbla podľa nárazov.

Minecraft fakľa

Táto fakľa pre fanúšikov hry Minecraft používa 3ks AAA batérií. Pri bežnom svietení berie prúd cca 50mA. Jednu dobu fungovala po podložení hrubšej vrstvy alobalu pod kryt batérií, teraz to už ale nestačilo, čas na rozobratie.


Pre rozobratie bolo potrebné najskôr odstrániť natlačený koniec ktorým presvitá svetlo. Ďalej po rozobratí rohu určeného na zavesenie na stenu som zistil, že žiadne skrutky pre rozobratie nevidím.

Bolo potrebné páčiť najskôr pevným kovovým páčidlom v rohoch spoja dvoch dielov, následne plastovým páčidlom pootvárať až ku svietiacej strane, uvoľnujúc miesta s lepidlom.

Fakľa po rozlepení,
šípka ukazuje dovnútra pružiace kontakty

Ako vidieť, je tu 6ks "bežných" bielych LED zapojených paralelne a v sérií s jedným odporom. Vypínač som viac krát meral a vyzeral OK.

Po vložení batérií som najskôr zistil, že chýba napätie na vnútorných drôtoch. Neskôr som zbadal vnútorný koniec držiaka batérií, ako z neho tlakom vychádzajú kontakty. Po ich zatlačení sa fakľa zapla.

Držiak batérií po zaliatí

Taviaca pištoľ poslúžila pre zaliatie rozpadajúcich sa koncov držiaka 3ks AAA batérií. Nakoniec to po zmontovaní ku bezproblémovému svitu potrebovalo zoškriabať hrdzu z kontaktov krytu batérií.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára