3. 4. 2023

Oprava - Canon LBP6000 nedetekovaná

 Malá domáca laserová tlačiareň Canon LBP6000 sa nedala inštalátorom tlačiarne detekovať. Kábel v USB Type-B na strane tlačiarne sa zdal dosť voľný a tak som tlačiareň rozobral.

USB typ-B na tlačiarni - zatlačený pin dovnútra plastu

Po rozobraní som zistil, že konektor drží pevne a nie je ani nijak polámaný. Avšak jeden pin.. čo teraz?

Rozoberanie tlačiarne je málokedy jednoduché zloženie panela. Podľa youtube videí som najskôr veľkým plastovým páčidlom poodcvakal vrchný plast, najťažšie to bolo vzadu. Potom odskrutkoval jednu skrutku a od zadnej steny po prednú vytiahol do strany bočný plast, ktorý ukrýva elektroniku.

Hlavný spínaný zdroj dole, vrchnú polovicu prekrývala riadiaca doska s USB

Teraz po 3 skrutkách šlo vytiahnuť hlavný plošný spoj, ktorý obsahuje USB a procesor. Máme tu hlavný procesor FH4-6308, ďalej W9816G SDRAM pamäť od Winbond a neznámy menší čip CP27UG blízo výstupu do silovej dosky, dva kryštály a tlačidlo posunu papiera.

Hlavná doska FM4-5731

Po vybratí dosky som pomykal konektorom, držal pevne. Doska s označením FM4-5731 sa predáva na čínskych stránkach za 50 dolárov, čo je nezmysel.

Začal som teda prepípavať USB kábel až po dosku a dobre som spravil. Ukostrenie malo veľkú hodnotu odporu, čo ma až tak netrápilo, ale pin pre +5V neprechádzal vôbec. Tlačiareň má vlastný zdroj, myslel som si že ho schválne odpojili, ale nie, šiel do obvodu na doske. Kontakt v konektore bol mechanicky zatlačený do prasknutého plastu uprostred.

Povytiahol som preto pin zo zadnej strany, aby som ho z prednej dokázal podobrať a zohnúť nahor. Takto upravený port už umožnil nájsť tlačiareň, hurá, identifikovali sme problém.

Problémom ale bolo, že asi po treťom zapojení sa pin opäť vytlačil dozadu. Vedel som, že tlačiareň bude slúžiť ako prenosná a takýto nespoľahlivý konektor by skôr, či neskôr robil problémy, rozhodol som sa kábel napevno prispájkovať.

Upevnenie kábla, zmršťovačka, tavička nesmú chýbať

Po nájdení dvoch dierok pre nepoužitý konektor som vedel, kam pripevním kábel tak, aby sa nevytrhol. Nasledovalo teda odstrihnutie konektora, oholenie vodičov, dostatočné zrušenie tienenia a jeho izolácia zmršťovaciou bužírkou. Všetko fajn, ešte nech nepoletujú kontakty zaspájkované o zvyšky vývodov starého konektora, tak tavička pre záverečný DIY efekt.

Tlačiareň po zložení opäť funguje.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára