11. 4. 2018

Stavba - USB svetielko

Pokazilo sa mi tlačidlo na powerbanke, ktoré zapínalo LED svetlo. Keďže mám dosť nefunkčných a starých USB káblov a nedávno som kúpil výkonnejšie LED prišiel nápad spraviť si USB svetielko použiteľné na inej powerbanke alebo na počítači priamo.




Potrebujeme na 5V zdroj (USB) napojiť bielu LED diódu, ktorá má úbytok približne 3V. Použijeme Ohmov zákon a vypočítame odpor zapojený sériovo.


Najskôr prúd, keďže ide o 1W LED, pri 3V by pri plnom výkone potrebovala približne 333mA.

P = U . I     I = P / U = 1W / 3V = 0,333A

Keďže tieto LED svietia veľmi silno, aj kvôli jej životnosti bez chladenia, som sa rozhodol pustiť cez ňu 100mA, čiže takto dá asi 1/3 výkonu. Takýto prúd dodá aj bežný USB port počítača.


R = U / I , teda  R = 3V / 0,1A = 30Ω
použil som teda najbližšiu vyrábanú hodnotu 27Ω


Stačila tavná pištoľ s lepidlom, kliešte, spájkovačka. Oba dátové piny (zelená, biela) ostali nezapojené (červená +, čierna -). Výsledok je kompaktný a použiteľný.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára